18 octombrie 2008

Sa jucam cu zambetul pe buze

Nationala Romaniei la handbal feminin a devenit un fel de Andorra la fotbal. Ne bate toata lumea si chiar cu zambetul pe buze. Adversarul iese de pe teren mai odihnit decat intrase. Si noi iesim in genunchi si cu poarta umflata de goluri.

Cand Tadici a scos 2-3 rezultate proaste la olimpiada toti l-au pus la zid. Si mai ales componentele lotului. Ca face militarie cu ele, ca le trateaza ca pe gunoaie, ca vorbeste ca la usa cortului si multe altele. Si eu l-am acuzat dar doar pentru faptul ca nu isi recunoaste partea sa de vina atunci cand echipa pierde. Sa vina sa ne spuna ceva de genul "da domne, am pierdut, am jucat patetic, imi recunosc vina, puteam sa pregatim mai mult meciul, ne cerem scuze". Cu asta rezolva tot si vedea lumea ca omul recunoaste ca si el este unul din vinovati si nu-si cauta scuze in pozitia planetelor.

Dar sa revenim la actuala echipa si prestatia ei la campionatul mondial. Am inceput cu Norvegia. 23-30. Asta e , am jucat cu campioana olimpica, ele au continuitate, relatii de joc, nivel crecut. A venit Suedia. 24-29. Ne-au condus din primul minut pana-n ultimul. In precedentele 6 intalniri cu Suedia aveam 5 victorii si un egal. Asta era bilantul lui Tadici cu Suedia. Le batea pe unde le prindea. Dar nu si nationala de acum. A urmat Germania. 25-34. Desi au facut o prima epriza decenta care s-a terminat la egalitate, se pare ca aici au crezut fetele ca s-a si terminat jocul. Probabil credeau ca urmeaza si o repriza demonstrativa. Si asa au si tratat-o. 10 minute n-au marcat deloc. Deci bilantul dupa 3 meciuri oficiale al nationalei noastre este de 3 infrangeri si un golaveraj 72-93.

Cam asta e bilantul noii nationale condusa de Radu Voinea. O nationala mai relaxata, scapata de tiranul Tadici, de militarie si disciplina stricta, o nationala care "joaca cu zambetul pe buze" dupa exprimarea antrenorului principal. Dar se pare ca nu zambetul scoate si rezultatul. Nu ai cum sa joci ca la curtea scolii si sa speri sa mai si castigi. Asta e o caracteristica tot mai evidenta a noastra a romanilor: vrei rezultate, trebuie disciplina, trebuie strictete, trebuie program bine stabilit si respectat de toata lumea. Altfel nu merge. Orice alt sistem e falimentar la noi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu