9 decembrie 2008

Metrou si telefoane

Dupa cum am mai spus pe blog petrec foarte mult timp in metrou. Zilnic minim o ora - o ora jumate.

In ultimele zile am stat din ce in ce mai mult intre statii. Sau am auzit mesajul "trenul stationeaza 2 minute". Sa auzi asta cam de 10 ori pe zi sau pe drum catre servici e stresant. Asta iti ofera destul timp sa vezi cu tot ce e imbracata lumea in jur si sa remarci ce telefoane mai are, ce mai citeste... Recunosc ca ma uit si cercetez lumea. Asta am facut intotdeauna si nu ma pot dezvata de acest obicei.

Ieri am vazut o tipa foarte aranjata care intr-adevar atragea privirile. Nu prea parea genul care sa mearga cu metroul. Intamplarea a facut ca s-a eliberat loc langa ea si m-am asezat. Tipa si-a desfacut poseta si a inceput sa se uite la telefoane. Si eu am 2 telefoane dar tipa m-a lasat masca. Am numarat 7 (sapte) telefoane ca le-a verificat pe toate. Ma pricep la telefoane si modele si recunosc ca eram curioasa ce telefon are. M-am uitat la primul. Un Samsung glisant dragut cu logo Vodafone. Se uita la telelefon si l-a pus in geanta. Apoi a urmat un Nokia. Nu stiu in ce retea. Apoi un alt Nokia. Pana acu 3. Ok... am avut si eu 3 telefoane la un moment dat... Apoi apare un Zapp. Am mai vazut oameni cu 4 telefoane... ok, inca e ok. Apoi mai scoate un Digi. Deja 5... Dupa apare un LG. Il pune si pe acesta la loc. Deja ma uitam cu interes si frica la ce va urma. Si lovitura de gratie mai scoate un Iphone. Deci 7 telefoane. Poseta evident enorma (Oare cat costa tot ce avea in ea?). Si a durat 3 statii pana a terminat de butonat toate telefoanele. Nu stiu ce cauta atat de departe totusi de zona centrala.... (mergea spre IMGB).

Celalat eveniment s-a petrecut vineri. Era tot in metrou un grup de copii. Aveau si ecusoane cu nume si clasa. Erau clasa a 2-a B si a 3-a A. Nu stiu scoala... Se jucau cu telefoanele isi faceau poze si filmulete si isi aratu unul altuia creatiile. Si nu aveau telefoane ieftine. Aveau telefoane mai performante si mai scumpe decat al meu. M-a facut sa ma simt prost. Eu am muncit destul pentru Nokia E51 pe care il am iar ei aveau telefoane de genu Iphone?!? La 8-9 ani!
Mi se pare o mare inconstienta din partea parintilor gesturile de genu acesta. Practic daca copilul se joaca cu telefoane scumpe nu devine o tinta pentru hoti?

Nu stiu ce sa spun sau cred... poate gandirea mea e cam in urma.

2 comentarii:

  1. as vrea sa-ti dau un alt exemplu de inconstienta a unor parinti - e vorba de copiii care au propriile carduri bancare, carduri de debit, de pe care pustanii scot bani cand vor si cati vor. carduri pe care parintii le alimenteaza regulat. sigur, e vorba de oameni cu bani multi. iti dai seama ca acei copii pot face orice cu banii? pot cumpara cu ei orice. chiar si droguri...

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, intr-adevar este o problema. Bani nelimitati pe mana copiilor este un risc. Am vazut in magazine copii care arunca bani pe toate prostiile, fetite de 10 ani care isi cumpara produse de machiaj si haine nepotrivite. Si intr-adevar in mediul actual apare riscul drogurilor (teribilismul fir-ar el sa fie...). Vad din ce in ce copii mai mici fumand la coltul blocului... Eu m-am alarmat ca daca un hot il vede va gandi ca e o tinta usoara si Doamne fereste ce mai face copilului... si toate de la un gest de inconstienta al parintilor care vor sa cumpere copiilor tot ce apare fara discernamant.

    RăspundețiȘtergere