5 aprilie 2009

Insomnie

Recunosc: sufar de insomnie.

Sunt o norocoasa deoarece mi se intampla din ce in ce mai rar si am perioade in care dorm incontinuu. Dar in ultima vreme au revenit. Cred ca le-au cauzat grijile, problemele, criza, vremea...
Cert este ca s-au reintors.

Nu cred ca mi se pare nimic mai enervant decat sa stii ca toata lumea doarme, sa ai bucuria si onoarea de a auzi cum doarme lumea in jurul tau (inclusiv vecinul de la 3 etaje mai sus) si tu sa nu poti.
Sa vrei, sa incerci... sa faci tot posiblilul, sa nu faci nimic, sa incerci sa te relaxezi si nimic.
Acum depinde de energie, situatie. De exemplu acum stau citesc, studiez, ma uit la filme, caut diverse lucruri - imi ocup timpul. In sesiune invatam. Cateodata mai incep si imi fac curatenie in camera. Instalez sau reinstalez programe...

Cel mai cumplit mi se pare cand dupa cateva zile nu mai ai energie. Ai niste cearcane mari, pofta de mancare dispare cu desavarsire si nu mai esti in stare sa faci nimic constructiv (ca tot nu dormi). Doar stai in pat, iti odihnesti corpul si ochii dar mintea ta nu vrea. Incerci sa o rogi. O implori. O ameninti. Si nimic. Si stai asa ore intregi. Pana ce auzi ceasul ca suna. Ce bucurie! Nu trebuie sa mai ma prefac ca dorm! O noua zi! Ce intristare.... ma doare totu si abia ma tarai.

Tinzi (cel putin eu) sa devii mai nervos, mai iritabil.
Lucruri care iti luau putin sa le faci devin corvoade imposibile. Ajungi incet cand ajungi la metrou sa scoti cheile de la casa ca sa treci de bara si cand ajungi acasa sa cauti abonamentul la metoru ca sa deschizi usa si nu intelegi de ce ai scos altceva decat ce trebuie. Mintea (cel putin a mea) e blocata. E obosita.

Dupa un punct devine mult prea activa. Analizeaza tot ce s-a intamplat, tot ce se intampla. Face scenarii. Incepe sa rezolve probleme. Eu recunosc ca ajung sa vad in fata ochilor toate problemele si de la servici si de la facultate si incep sa rezolv.... numai daca as avea forta sa si scriu... fiindca a doua zi pe lumina mintea stie rezolvarea dar ii e deja putin neclara.

Dupa aceasta perioada ajung intr-un moment cand incep sa atipesc cate 5-10 minute. Am adormit la cursuri, la servici, in metrou (chiar si in picioare). Atipesc oriunde si oricand cate putin. Dar nu pot sa dorm. Si mintea nu mai functioneaza mai deloc. Dupa inca cateva zile in sfarsit reusesc sa dorm. Si totul revine cat de cat la normal... pana la perioada urmatoare de insomnii.

Si da ... pana acum am incercat tot ce este posibil... cum pe unii ii loveste astenia de primavara/iarna/aprilie etc... pe mine ma traznesc insomniile....

Acum sunt inca in starea in care mai am energie noaptea. Urmeaza pasii urmatori. Sau poate cine stie.... sar direct la ultimul pas de data asta.

Un comentariu:

  1. Parca as fi scris eu, identic, mai putin atipitul de 5 minute. Asa o sa fie toata viata? Ai reusit sa adormi?

    RăspundețiȘtergere